Show simple item record

dc.contributor.authorOkhremtchouk, Irina
dc.contributor.authorNewell, Patrick
dc.contributor.authorRosa, Rebecca
dc.date.accessioned2013-08-01T16:36:33Z
dc.date.available2013-08-01T16:36:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationOkhremtchouk, Irina; Newell, Patrick; Rosa, Rebecca. Assessing Pre-service Teachers Prior to Certification: Perspectives on the Performance Assessment for California Teachers (PACT). archivos analiticos de politicas educativas, [S.l.], v. 21, p. 56, jun. 2013. ISSN 1068-2341. Disponible en: <http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/1263/1122>. Fecha de acceso: 01 ago. 2013es_ES
dc.identifier.issn1068-2341
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12799/1439
dc.description.abstractThis study focuses on pre-service teachers’ perspectives regarding how the process of completing the Performance Assessment for California Teachers (PACT) affected them academically, professionally, and personally. Pre-service teachers’ perspectives were acquired using a survey instrument comprised of open-ended questions. In addition, pre-service teachers’ self-confidence levels pertaining to assessment task components of PACT (i.e., planning, instruction, assessment, reflection, and academic language) were measured prior to the execution of PACT portfolio assessment and these levels were compared to the actual scores on PACT. This study concludes with implications for teacher educators and teacher education programs implementing pre-service teacher assessments; these implications include policy level suggestions as well as a discussion of intended and unintended consequences of the PACT assessment on the pre-service teachers. ______________________________ Este estudio se centra en las perspectivas de docentes en formación acerca de cómo el proceso de completar la Evaluación de Desempeño de Maestros de California (PACT por sus siglas en inglés) los afectó académicamente, profesionalmente y personalmente. Perspectivas de los docentes en formación fueron adquiridas utilizando una encuesta con preguntas abiertas. Además, se midieron los niveles de auto-confianza relativos a componentes de la tarea de evaluación de PACT (es decir, la planificación, la enseñanza, la evaluación, la reflexión y el lenguaje académico) antes de la ejecución de la evaluación PACT y estos niveles se compararon con los resultados reales de PACT. Este estudio concluye con sugerencias para formadores de docentes y programas de formación de docentes que utilizan evaluaciones de docentes en formación. Se incluyen sugerencias a nivel de políticas, así como un análisis de las consecuencias intencionales y no intencionales de la evaluación de impacto en los futuros docenteses_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherArizona State Universityes_ES
dc.subjectFormación inicial de docenteses_ES
dc.subjectEvaluación del docentees_ES
dc.subjectActitud del docentees_ES
dc.titleAssessing Pre-service Teachers Prior to Certification: Perspectives on the Performance Assessment for California Teachers (PACT)es_ES
dc.title.alternativeLa evaluación de los docentes en formación inicial antes de la certificación: Perspectivas sobre la Evaluación del Desempeño de Maestros de Californiaes_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record