Evaluating educational changes: a statistical perspective
Abstract
El artículo analiza cuestiones que surgen al evaluar iniciativas de políticas
educacionales. Presenta ejemplos de cómo deben evaluarse resultados de
investigaciones y enseña cómo formuladores de políticas pueden dialogar
efectivamente con los investigadores. El artículo argumenta lo siguiente: el uso
que el gobierno hace de la evidencia de la investigación es, a menudo, selectivo y
preocupado con sus intereses a corto plazo, sería más productivo y provechoso tener
una visión más general del proceso de investigación. En el trabajo se estudiaron
detalladamente el tamaño de las clases, la clasificación o ranking de las escuelas y
los efectos del deber de casa. Se enfatizó la naturaleza frecuentemente provisoria
de la evidencia de la investigación así como la inseguridad sobre los resultados
de estudios individuales.
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The paper explores some of the issues involved in evaluating educational policy initiatives. It gives examples of how research findings can be evaluated and draws lessons for the ways in which policymakers can interact usefully with researchers. It argues that while central government’s use of research evidence is often highly selective and concerned with its own perceived short term interests, a broader view of the research process is more productive and beneficial. The issues of class size, school league tables and the effects of homework are studied in detail and the often provisional nature of research evidence is emphasised as well as the uncertainty surrounding the findings of individual studies.