• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Relación entre el diagnóstico intelectual y el desarrollo social en retardados mentales leves y fronterizos

    Thumbnail
    View/Open
    2000_Sotil_Relación entre el diagnóstico intelectual y el desarrollo social en retardados mentales leves y fronterizos.pdf (118.8Kb)
    Date
    2000
    Author
    Sotil de Pacheco, Amparo
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    El estudio pretende ser una contribución al conocimiento cabal de la problemática del educando con retardo mental, en lo referente a la relación inteligencia y adaptación social. El Sistema Educativo a través de la modalidad de Educación Especial, viene implementando la apertura de Talleres donde se imparte capacitación laboral a los educandos, a fin de calificarlos en el desempeño de una actividad laboral especifica que es lo que posibilitara la rehabilitación del excepcional mediante su integración económica a la sociedad, permitiéndoles encontrar una vida con sentido y digna de un ser humano. Teniendo en cuenta la complejidad para seleccionar, ubicar y adiestrar en un taller compatible con sus aptitudes, intereses y potencialidades, es necesario contar con métodos y procedimientos válidos y confiables, que permitan una aproximación científica al conocimiento y solución de los problemas planteados. === ===ABSTRACT=== === The present study is fruit of the professional experience during years, in the treatment of children and teenagers with educable mental retardation that study in the Center of Special Education N° 06. It seeks to be a contribution to the exact knowledge of the problem of the student with mental retardation, regarding the relationship setween intelligence and social adaptation. The Educational System through the modality of Special Education, comes implementing the opening of Shops where labor training is impw1ed to the students, in order to qualify them in the acting of a labor activity it specifies that it is what facilitated the rehabilitation of the exceptional one by means of their economic il1legration to ¡he society, allowing them to find a life with sense and worthy of a human being. Keeping in mind the complexity to select, to locate and to train in a compatible shop with their aptitudes, interests and potentialities, it is necessary to have methods and valid and reliable procedures that allow a scientific approach to the knowledge and solution of the outlined problems.
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/1848
    Collections
    • Artículos de revistas

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: