• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enseñanza experimental de las fracciones en cuarto grado

    Thumbnail
    View/Open
    2009_Perea_Enseñanza experimental de las fracciones en cuarto grado.pdf (1.751Mb)
    Date
    2009
    Author
    Perera Dzul, Paula B.
    Valdemoros Álvarez, Marta E.
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Este informe muestra los resultados globales obtenidos en un estudio en el que se desarrolla una enseñanza experimental con un grupo de cuarto grado de primaria (niños de 9 años de edad) de una escuela pública. Consta de un programa de enseñanza integrado con actividades que giran en torno a varios escenarios afines a la vida real de los niños. Aquí se exhibe cómo las actividades propiciaron en el escolar la construcción de la noción de fracción y el reconocimiento de algunos de sus significados (relación parte-todo, medida, cociente intuitivo y rudimentos de operador multiplicativo). Asimismo, para valorar los avances alcanzados por los alumnos en el programa de enseñanza, se aplicaron dos cuestionarios, uno antes y otro después de su implementación. También se seleccionó a tres niños que fueron entrevistados para el estudio de casos, a fin de profundizar en los procesos relevantes de aprendizaje de cada uno de ellos. === === ABSTRACT === === This report shows the global results obtained in a study in which an experimental teaching scheme is developed under a fourth grade group of a primary public school (9 year old students). This scheme is a teaching program composed of activities focused on a variety of scenarios close related to the children's daily life. This work remarks how these activities favored the construction of the notion of fractions in the student, as well as the recognition of some of its meanings (part-whole relationship, measure, intuitive quotient and multiplicative operator rudiment). Moreover, in order to asses the achieved goals of the stud-ents in the teaching program, two questionnaires were applied: one before the implementation and the other one after it. Furthermore, three children, chosen in advance for the case study, were interviewed with the objective of analyzing the most relevant learning processes involved in each one of them.
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/2101
    Collections
    • Artículos de revistas

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: