Browsing by Title
Now showing items 9532-9551 of 9621
-
Willaykuna - Kichwa. Colección de relatos - quechua amazónico
(PEMinisterio de Educación, 2021-08)Colección de relatos en quechua amazónico. -
Winonibo yoia II. Literatura 2 - 5° Primaria - Shipibo-konibo
(PEMinisterio de Educación, 2023-08)Libro de literatura en lengua shawi. -
Winonibo yoia. Historias y relatos 5 - Inicial - Shipibo-konibo
(PEMinisterio de Educación, 2023-09)Cuento para Educación Inicial EIB en shipibo-konibo. -
Wiwaegü - Ticuna. Cancionero - Ticuna
(PEMinisterio de Educación, 2021)Texto de comunicación en lengua Ticuna. -
Women in Science
(UNESCO, 2017-03)Overall, women account for a minority of the world’s researchers. Despite the growing demand for cross-nationally-comparable statistics on women in science, national data and their use in policymaking often remain limited. ... -
Women in Science and Technology : What Does the Literature Say?
(BID, 2014-02)Skill gaps are a key constraint to innovation, hindering productivity growth and economic development. In particular, shortages in the supply of trained professionals in disciplines related to Science, Technology, Engineering, ... -
Workforce Skills and Innovation : An Overview of Major Themes in the Literature
(OECD, 2011-01)This paper provides an account of the main approaches, debates and evidence in the literature on the role of workforce skills in the innovation process in developed economies. It draws on multiple sources including the ... -
Working Inclusively with Outcomes that Matter
(Centre for Understanding Social Pedagogy, 2013)This article will provide an illustration of the way in which St. Andrew’s Project, Camphill Aberdeen works with an outcomes measurement framework termed ‘Outcomes that Matter’. Therapeutic support is negotiated with ... -
World Atlas of Gender Equality in Education
(UNESCO, 2012)This Atlas illustrates the linkages between different levels, and it situates issues of gender equality in a broader context. Equality in education must be integrated into wider policies at the economic, social and political ... -
World Education Forum 2015 : Final Report
(UNESCO, 2015)This report reflects the spirit of Incheon -one of rich debate, experience-sharing, innovation and partnership, expressed through a wide range of sessions, encompassing key themes that must be addressed to drive progress. ... -
The Worst Forms of Child Labour in Latin America : Identification and Policy Options. Main findings from Guatemala, Bolivia and Peru
(IREWOC Foundation, 2008-05)One of the central objectives of this study was to map the working and living situations of children who are working in specific economic sectors and what the consequences of this work are for their physical and emotional ... -
Wumolene Gigkakle : Twu kiruka mturunenu muchinanu wtokanu gikshikikowaka
(MINEDU, 2013-09)Diccionario de la lengua Yine. -
Wuxigu tangue : cuaderno de trabajo y folder - inicial 5 años - Ticuna
(PEMinisterio de Educación, 2020-12)Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias de las áreas curriculares a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ... -
Wuxigu tangue : cuaderno de trabajo y folder - inicial 4 años - Ticuna
(PEMinisterio de Educación, 2020-12)Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias de las áreas curriculares a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ... -
X Encuentro Nacional de regiones. Concertando prioridades regionales
(PEConsejo Nacional de Educación, 2015-12)El Encuentro Nacional de Regiones se desarrolló a través de cinco paneles y tres talleres; en los paneles se abordó tanto la perspectiva del Gobierno Nacional a través de las Direcciones del Ministerio de Educación (Minedu) ... -
Xenofonte e a paideia do governante
(Universidade de São Paulo, 2012)Nossa investigação explora a possibilidade de o tema da paideia ser um eixo comum em torno do qual se articulam os textos de Xenofonte de Atenas, autor do século IV a.C. Julgamos que essa perspectiva se justifica em razão ... -
Xidipauju-Yaminahua. Relatos-Yaminahua
(PEMinisterio de Educación, 2021)Relatos en lengua Yaminahua. -
XIII Jornadas de cooperación educativa con Iberoamérica sobre Inclusión Educativa
(UNESCO, 2017)La educación inclusiva constituye un eje fundamental del derecho a una educación de calidad para todos y todas. Los sistemas educativos y escuelas que son inclusivos permiten a todos los integrantes de las comunidades ... -
XIV Congreso Nacional de Educación Intercultural Bilingüe, Lima 9-11 de diciembre de 2021 : la EIB hacia una ciudadanía intercultural, a propósito del bicentenario y la emergencia educativa
(PEMinisterio de Educación, 2021)Tras casi dos años de emergencia sanitaria, la educación intercultural bilingüe (EIB) afronta nuevos desafíos en su implementación como política pública y modelo de servicio educativo. A pesar de las dificultades, la EIB ...