• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Libros electrónicos y capítulos de libros
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Libros electrónicos y capítulos de libros
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    World Education Forum 2015 : Final Report

    Thumbnail
    View/Open
    World Education Forum 2015 Final Report.pdf (479.6Kb)
    Date
    2015
    Author
    UNESCO
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This report reflects the spirit of Incheon -one of rich debate, experience-sharing, innovation and partnership, expressed through a wide range of sessions, encompassing key themes that must be addressed to drive progress. By adopting the Incheon Declaration, ‘Education 2030: Towards Inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all’, Member States and the global community demonstrated their commitment to a single, renewed education agenda that is holistic, ambitious and inspirational, leaving no one behind. The goal is to realise everyone’s right to education as a fundamental dimension of human, social and economic development. Evidence shows there is no stronger, no more lasting, investment a country can make than educating its citizens. Education is the path to sustainability – to poverty alleviation, better health, environmental protection and gender equality. Every effort must be made to guarantee that the goal and targets are reached. The Education 2030 Framework for Action shows the way to implement, coordinate, finance and monitor the goal, in order to ensure inclusive and equitable quality education and lifelong learning opportunities for all.
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/3767
    Collections
    • Libros electrónicos y capítulos de libros

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Proyecto Educativo Nacional al 2021 : balance y recomendaciones 2018-2020 

      CNE. Consejo Nacional de Educación; Guzmán Rivas, Almendra; Rosas, Ricardo; Estefanía Sánchez, María Teresa (PEConsejo Nacional de Educación, 2021-07)
      El Proyecto Educativo Nacional (PEN) propone un horizonte común que oriente las políticas educativas y propicie su continuidad. El PEN fue desarrollado en un momento de transición democrática para el país y, luego de un ...
    • Proyecto Educativo Nacional, PEN 2036 : el reto de la ciudadanía plena 

      CNE. Consejo Nacional de Educación (Consejo Nacional de Educación, 2020-07)
      La actualización del Proyecto Educativo Nacional —que el Consejo Nacional de Educación presenta al país y a sus autoridades en virtud del encargo recibido por parte del Ministerio de Educación— tiene como intención definir ...
    • La educación al servicio de los pueblos y el planeta : creación de futuros sostenibles para todos. Resumen del informe de seguimiento de la educación en el mundo 2016 

      UNESCO (UNESCO, 2016)
      Plantea tres panoramas: en primer lugar, que hay una necesidad apremiante de nuevos enfoques. De proseguir la tendencia actual, solo el 70% de los niños de los países de bajos ingresos terminarán la enseñanza primaria en ...

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: