Now showing items 4410-4429 of 9615

    • Giynumsakaklu 1 : cuaderno de Trabajo-Comunicación 1° Yine 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Urquía Sebastián, Daniel Segundo (PEMinisterio de Educación, 2021-09)
      Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias del área de Comunicación a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ...
    • Giynumsakaklu 2 : cuaderno de Trabajo-Comunicación 2° Yine 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Urquía Sebastián, Daniel Segundo (PEMinisterio de Educación, 2021-08)
      Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias del área de Comunicación a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ...
    • Giynumsakaklu 2. Texto de Comunicación del 2° Primaria - Yine 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Sebastian Sandoval, Teresa (PEMinisterio de Educación, 2023-09)
      Texto de comunicación en yine para segundo grado de primaria EIB.
    • Giynumsakaklu 3. Texto de Comunicación del 3° Primaria - Yine 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Piño Sebastian, Leonardo (PEMinisterio de Educación, 2023-09)
      Texto de comunicación para tercer grado de primaria EIB en lengua yine.
    • Giynumsakaklu 4. Texto de Comunicación del 4° Primaria - Yine 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Piño Sebastian, Leonardo (PEMinisterio de Educación, 2023-09)
      Texto de comunicación en yine.
    • Global Citizenship Concepts in Curriculum Guidelines of 10 Countries : Comparative Analysis 

      Cox, Cristian (UNESCO, 2017-04)
      This paper reports on a study of concepts associated with the new construct of global citizenship education (GCED) in school curricula. We compared the national school curricula of ten countries with markedly different ...
    • Global Citizenship Concepts in the Curricula of Four Countries 

      Browes, Natalie; UNESCO. Oficina Internacional de Educación (UNESCO, 2017-11)
      This report details the presence of Global Citizenship Education (GCED) concepts in the education systems of four countries: Cambodia, Colombia, Mongolia and Uganda. It highlights the main findings of eight reports: four ...
    • Global competency for an inclusive world 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016)
      Global Competence includes the acquisition of in-depth knowledge and understanding of global and intercultural issues; the ability to learn from and live with people from diverse backgrounds; and the attitudes and values ...
    • Global School Feeding Sourcebook : Lessons from 14 countries 

      Drake, Lesley, ed.; Woolnough, Alice, ed.; Burbano, Carmen, ed.; Bundy, Donald, ed. (Imperial College Press, 2016)
      This sourcebook documents and analyzes a range of government-led school meals programs to provide decision-makers and practitioners worldwide with the knowledge, evidence and good practice they need to strengthen their ...
    • Global Synthesis of the Findings of UNESS Documents : Progress Report (working document) 

      UNESCO (UNESCO, 2009-04)
      The report consists of five substantive chapters, followed by three annexes. Following this introduction, Chapter 1 provides an overview of the socio-economic state of play within the context of the current global economic ...
    • Global Teacher Status Index 2018 

      Dolton, Peter; Marcenaro, Oscar; Vries, Robert de; She, Po-Wen (Varkey Foundation, 2018)
      This Global Teacher Status Index survey in 2018 (GTSI 2018) went to 35 countries (instead of 21 countries as in 2013) and administered a questionnaire to over 1,000 members of the public in each country. Specifically, they ...
    • Global University Rankings : Impacts and Unintended Side Effects 

      Kehm, Barbara M. (John Wiley & Sons, 2014)
      In this article, global and other university rankings are critically assessed with regard to their unintended side effects and their impacts on the European and national landscape of universities, as well as on individual ...
    • Global University Rankings, Transnational Policy Discourse and Higher Education in Europe 

      Erkkilä, Tero (John Wiley & Sons, 2014)
      Global university rankings have portrayed European higher education institutions in varying lights, leading to intense reflection on the figures on the EU and national levels alike. The rankings have helped to construct a ...
    • Globalisation and Higher Education 

      Marginson, Simon; Wende, Marijk van der (OECD, 2007-07)
      Economic and cultural globalisation has ushered in a new era in higher education. Higher education was always more internationally open than most sectors because of its immersion in knowledge, which never showed much respect ...
    • La globalización de la educación: lo humano, lo social y sus posibilidades de futuro 

      Quiñones, Jesús Antonio (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2009)
      Al vaivén de la economía mundial, las coyunturas políticas y los acontecimientos que se producen en el devenir histórico de las sociedades, ocurren fenómenos de tipo ambiental, económico y social que afectan a todos los ...
    • Globalización, ciudadanía y educación : auge y expansión de los marcos de referencia cosmopolitas, multiculturales y de empoderamiento individual 

      Ramírez, Francisco O.; Meyer, John W.; Min Wotipka, Christine (Sociedad de Investigación Educativa Peruana, 2009)
      En este artículo planteamos preguntas en torno a dos cambios centrales. La primera atañe al grado en que los currículos nacionales en ciencias sociales avanzan en la dirección general de la globalización y el multiculturalismo, ...
    • Globalization and the Neoliberal Imaginary of Educational Reform 

      Rizvi, Fazal (UNESCO, 2017-02)
      Most recent policies and programmes of educational reform have been framed, justified and promoted on a widely held belief that aligning educational policies and practices with the economic, political and cultural changes ...
    • Gobernando a través de los padres y madres : política educativa y construcción de subjetividades neoliberales en Inglaterra 

      Olmedo, Antonio; Wilkins, Andrew (Universidad de Granada, 2014)
      Este artículo se centra en la relación entre las normas y prácticas de mercado y la construcción de la figura del “padre/madre” en la política educativa británica. Desde la década de los setenta, las familias han sido ...
    • Gobernanza y participación social en la escuela pública 

      Santizo Rodall, Claudia (Consejo Mexicano de Investigación Educativa, A.C., 2011)
      La política de participación social significa incorporar a padres de familia en la toma de decisiones en las escuelas con el objetivo de mejorar el logro educativo. Esto implica modificar la organización de la escuela a ...
    • Gobierno de las Universidades de América Latina : derecho universitario comparado 

      Velásquez Silva, David (UNMSM, 2005-05)
      Comprende el análisis de la legislación vigente de las universidades de América Latina sobre el tema de gobierno universitario.