Now showing items 4417-4436 of 9611

    • Global Synthesis of the Findings of UNESS Documents : Progress Report (working document) 

      UNESCO (UNESCO, 2009-04)
      The report consists of five substantive chapters, followed by three annexes. Following this introduction, Chapter 1 provides an overview of the socio-economic state of play within the context of the current global economic ...
    • Global Teacher Status Index 2018 

      Dolton, Peter; Marcenaro, Oscar; Vries, Robert de; She, Po-Wen (Varkey Foundation, 2018)
      This Global Teacher Status Index survey in 2018 (GTSI 2018) went to 35 countries (instead of 21 countries as in 2013) and administered a questionnaire to over 1,000 members of the public in each country. Specifically, they ...
    • Global University Rankings : Impacts and Unintended Side Effects 

      Kehm, Barbara M. (John Wiley & Sons, 2014)
      In this article, global and other university rankings are critically assessed with regard to their unintended side effects and their impacts on the European and national landscape of universities, as well as on individual ...
    • Global University Rankings, Transnational Policy Discourse and Higher Education in Europe 

      Erkkilä, Tero (John Wiley & Sons, 2014)
      Global university rankings have portrayed European higher education institutions in varying lights, leading to intense reflection on the figures on the EU and national levels alike. The rankings have helped to construct a ...
    • Globalisation and Higher Education 

      Marginson, Simon; Wende, Marijk van der (OECD, 2007-07)
      Economic and cultural globalisation has ushered in a new era in higher education. Higher education was always more internationally open than most sectors because of its immersion in knowledge, which never showed much respect ...
    • La globalización de la educación: lo humano, lo social y sus posibilidades de futuro 

      Quiñones, Jesús Antonio (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2009)
      Al vaivén de la economía mundial, las coyunturas políticas y los acontecimientos que se producen en el devenir histórico de las sociedades, ocurren fenómenos de tipo ambiental, económico y social que afectan a todos los ...
    • Globalización, ciudadanía y educación : auge y expansión de los marcos de referencia cosmopolitas, multiculturales y de empoderamiento individual 

      Ramírez, Francisco O.; Meyer, John W.; Min Wotipka, Christine (Sociedad de Investigación Educativa Peruana, 2009)
      En este artículo planteamos preguntas en torno a dos cambios centrales. La primera atañe al grado en que los currículos nacionales en ciencias sociales avanzan en la dirección general de la globalización y el multiculturalismo, ...
    • Globalization and the Neoliberal Imaginary of Educational Reform 

      Rizvi, Fazal (UNESCO, 2017-02)
      Most recent policies and programmes of educational reform have been framed, justified and promoted on a widely held belief that aligning educational policies and practices with the economic, political and cultural changes ...
    • Gobernando a través de los padres y madres : política educativa y construcción de subjetividades neoliberales en Inglaterra 

      Olmedo, Antonio; Wilkins, Andrew (Universidad de Granada, 2014)
      Este artículo se centra en la relación entre las normas y prácticas de mercado y la construcción de la figura del “padre/madre” en la política educativa británica. Desde la década de los setenta, las familias han sido ...
    • Gobernanza y participación social en la escuela pública 

      Santizo Rodall, Claudia (Consejo Mexicano de Investigación Educativa, A.C., 2011)
      La política de participación social significa incorporar a padres de familia en la toma de decisiones en las escuelas con el objetivo de mejorar el logro educativo. Esto implica modificar la organización de la escuela a ...
    • Gobierno de las Universidades de América Latina : derecho universitario comparado 

      Velásquez Silva, David (UNMSM, 2005-05)
      Comprende el análisis de la legislación vigente de las universidades de América Latina sobre el tema de gobierno universitario.
    • Gobiernos locales y educación : construyendo una sociedad educadora 

      CNE. Consejo Nacional de Educación (PEConsejo Nacional de Educación, 2012-10)
      Con el propósito de impulsar una sociedad educadora, los gobiernos locales, conforme al Artículo 82 de la Ley Orgánica de Municipalidades, Ley N° 27972, “promueven el desarrollo humano sostenible en el nivel local propiciando ...
    • Governance and Policy Coordination : the Case of Birth Registration in Peru 

      Peters, B. Guy; Mawson, Andrew (UNICEF. Office of Research-Innocenti, 2016-09)
      The Paper explores coordination through the lens of civil registration and vital statistics, with particular reference to birth registration in Peru. It focuses on the role that coordination can play in making birth ...
    • Government Education Expenditures, Pre-Primary Education and School Performance : A Cross-Country Analysis 

      Del Boca, Daniela; Monfardini, Chiara; See, Sarah Grace (Institute for the Study of Labor, 2018-02)
      Using data from OECD's PISA, Eurostat and World Bank's WDI, the authors explore how child cognitive outcomes at the aggregate country level are related to macroeconomic conditions, specifically government education ...
    • Governo etnomatemático : tecnologias do multiculturalismo 

      Bampi, Lisete Regina (Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2003)
      A partir da perspectiva foucaultiana do governo, utilizando-me das ferramentas analíticas de tecnologias de governo e de racionalidades políticas, analiso um conjunto de artigos publicados em revistas especializadas, em ...
    • Grade expectations 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2013-03)
      Countries vary in the way they use marks, but they all tend to reward the mastery of skills and attitudes that promote learning. Teachers tend to give girls and socio-economically advantaged students better school marks, ...
    • Grade repetition 

      Brophy, Jere (UNESCO, 2006)
      The booklet takes a close look at the issues surrounding the implementation and effects of grade repetition. This analysis commences with an examination of the five major reasons for the decision to repeat and the sources ...
    • Grade Retention: Elementary Teacher’s Perceptions for Students With and Without Disabilities 

      Renaud, Gia A. (SAGE, 2013)
      Academic accountability is of great concern, therefore grade retention is being considered for both students with and without disabilities who are not meeting end-of-the-year achievement benchmarks. The purpose of this ...
    • Gradientes de riqueza en el desarrollo cognitivo durante la primera infancia en cinco países de América Latina 

      Vakis, Renos; Paxson, Christina; Marshall, Daniela; Macours, Karen; López Bóo, Florencia; Bravo, David; Bernal, Raquel; Azuero, Rodrigo; Araujo, María Caridad; Behrman (BID, 2014-08)
      Los estudios llevados a cabo en Estados Unidos demuestran que las brechas en las habilidades tempranas cognitivas y no cognitivas se producen muy pronto en la vida. Es poco lo que se conoce sobre este importante asunto en ...
    • Gramática quechua : Áncash - Huailas 

      Perú. Ministerio de Educación; Parker, Gary J. (PEMinisterio de Educación, 1976)
      El quechua ancashino es un idioma hablado por casi todos los habitantes de las trece provincias andinas del departamento de Ancash: Huaraz, Aija, Antonio Raimondi, Carhuaz, Corongo, Huari, Huailas, Mariscal Luzuriaga, ...