Now showing items 5016-5035 of 9615

    • Improving school climate and students’ opportunities to learn 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2015-01)
      Almost one in three teachers across countries participating in the 2013 Teaching and Learning International Survey (TALIS) reports having more than 10% of potentially disruptive students with behaviour problems in their ...
    • Improving school financing : The use and usefulness of school grants. Lessons from East Asia and the Pacific 

      Lugaz, Candy; Grauwe, Anton de (UNESCO, 2016)
      In the context of decentralization and school-based management, as well as fee-free education, a growing number of countries are choosing to introduce school grants. Schools that once had little or no say in financial ...
    • Improving Schools and Schooling in Brazil : The Fundescola Approach 

      Horn, Robin (The World Bank, 2002-10)
      Public primary schooling in Brazil is the responsibility of state and municipal governments and not under the direct jurisdiction of the federal Ministry of Education. As a consequence, when the federal government wants ...
    • Improving student engagement : Ten proposals for action 

      Zepke, Nick; Leach, Linda (Lynne P. Baldwin, 2010)
      Since the 1980s an extensive research literature has investigated how to improve student success in higher education focusing on student outcomes such as retention, completion and employability. A parallel research programme ...
    • Improving University Research Value: A Case Study 

      O’Reilly, Kelley; Johnson, Jeffrey; Sanborn, Georgiann (SAGE, 2012)
      This article investigates the current data management practices of university researchers at an Intermountain West landgrant research university in the United States. Key findings suggest that researchers are primarily ...
    • El impulso de una carrera : política de revalorización docente en el Perú 

      Perú. Ministerio de Educación (Ministerio de Educación, 2016-12)
      Presenta la política de revalorización docente del Ministerio de Educación, que tiene como objetivo hacer de la docencia en general, y de la Carrera Pública en particular, una opción profesional atractiva, que dote a los ...
    • In Search of Leading Indicators in Education. 

      Supovitz, Jonathan; Foley, Ellen; Mishook, Jacob (Arizona State University, 2012)
      Data have long been considered a key factor in organizational decision-making (Simon, 1955; Lindblom & Cohen, 1979). Data offer perspective, guidance, and insights that inform policy and practice (Newell & Simon, 1972; ...
    • In which countries do the most highly qualified and experienced teachers teach in the most difficult schools? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2018-06)
      In 2015, a majority of countries and economies that participated in PISA compensated disadvantaged schools with smaller classes and/or lower student-teacher ratios. However, in more than a third of countries and economies, ...
    • Incentivizing school attendance in the presence of parent-child information frictions 

      Walque, Damien de; Valente, Christine (World Bank, 2018-06)
      Education conditional cash transfer programs may increase school attendance in part due to the information they transmit to parents about their child's attendance. This paper presents experimental evidence that the information ...
    • Incentivos no-monetarios en "Bono Escuela" : entrega de incentivos no monetarios para mejorar el desempeño de la escuela 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Seguimiento y Evaluación Estratégica. Laboratorio de Innovación Costo Efectiva de la Política Educativa (Ministerio de Educación, 2019)
      El Bono de Incentivo al Desempeño Escolar, más conocido como “Bono Escuela” (BDE), es una herramienta implementada por la Unidad de Financiamiento por Desempeño (UFD) del Ministerio de Educación (Minedu) que busca reconocer ...
    • Incidencia de la dirección escolar sobre el compromiso de los docentes : un estudio multinivel 

      Horn Kupfer, Andrea; Murillo Torrecilla, Francisco (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Escuela de Psicología, 2016)
      La investigación educativa ha encontrado que la dirección escolar ejerce una influencia sobre el aprendizaje de los estudiantes mediada por otros factores. Uno de esos factores es el compromiso de los docentes. Este estudio ...
    • Incidencia y factores de riesgo de la intimidación (bullying) en un colegio particular de Lima-Perú, 2007 

      Oliveros Donohue, Miguel; Barrientos Achata, Armando (Sociedad Peruana de Pediatría, 2007)
      Se estudió el bullying o agresión en 185 estudiantes comprendidos entre 4.to de primaria y 5.to de secundaria pertenecientes al CEP Jorge Polar del distrito de Pueblo Libre, Lima. El 54,7% de los encuestados mencionaron ...
    • Inclusão escolar e a educação para todos 

      Santos, Iolanda Universina Montano dos (Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2010)
      Esta Tese tem o objetivo de problematizar como a inclusão escolar, como um processo político-educacional, se intensifica na sociedade atual. Discuto como a inclusão escolar está implicada na inclusão social em termos de ...
    • Inclusão social : um estudo comparativo entre políticas e práticas em instituições de ensino superior 

      Carmo, Carlos Roberto Souza; Miranda, Gilberto José; Bifi, Cláudio Rafael; Carmo, Renata de Oliveira Souza (Universidade de Uberaba, 2011)
      A despeito da trajetória histórica envolvendo a temática relativa à promoção da inclusão social de alunos portadores de Necessidades Educacionais Especiais (NEE), pode-se perceber que muito foi escrito e normatizado em ...
    • Inclusion with Protection : Obtaining informed consent when conducting research with adolescents 

      Santelli, John; Haerizadeh, Sonia; McGovern, Terry; UNICEF. Office of Research-Innocenti (UNICEF. Office of Research-Innocenti, 2017-05)
      Adolescents – no longer children, not yet adults – are unique beings with human rights, developmental needs and tremendous potential. Enormous progress has been made in the 20th century in our scientific understanding of ...
    • Inclusión a la universidad de estudiantes meritorios en situación de vulnerabilidad social 

      UNESCO. Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe; Orellana, Marcela; Moreno, Karla (UNESCO, 2015)
      Los países de la región han llevado a cabo destacados esfuerzos para aumentar la educación obligatoria, mejorar la infraestructura, diseñar nuevos currículos y mejorar la formación de los docentes. Sin embargo, es preciso ...
    • Inclusión a través de la educación de posgrado : el Programa Internacional de Becas de la Fundación Ford 

      De Belaúnde, Carolina; Trivelli, Carolina; Israel, Cecilia (IEP, 2011)
      Muestra cómo el Programa Internacional de Becas (PIB) —que es la implementación en el Perú del programa internacional de becas de la fundación Ford, IFP — está justamente dirigido a favorecer el acceso de grupos de ...
    • Inclusión de TIC en escuelas para alumnos con discapacidad intelectual 

      Zappalá, Daniel; Köppel, Andrea; Suchodolski, Miriam (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica y Organización Escolar, 2013-07)
      Aclara que en el caso de las personas con discapacidad cognitiva, no se presentan en general dificultades para operar la computadora como herramienta en sí. Salvo en el caso de que presenten alguna otra discapacidad asociada ...
    • Inclusión digital en América Latina y el Caribe 

      GSMA; Sharma, Akanksha; Arese Lucini, Barbara (GSMA, 2016)
      La inclusión digital – definida como la expansión de la conectividad global y la adopción de internet móvil— puede proporcionar amplios beneficios sociales y económicos al ofrecer servicios de comunicaciones a la parte de ...
    • La inclusión digital en la educación de Tarija, Bolivia 

      Farfán Sossa, Sulma; Medina Rivilla, Antonio; Cacheiro González, María Luz (CEPAL, 2015-04)
      En este estudio se analiza la inclusión digital en la educación secundaria del Distrito Educativo de Tarija, Estado Plurinacional de Bolivia, en la gestión 2012-2013, conforme con los indicadores del Plan de Acción Regional ...