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Measuring Adolescent Well-being : National Adolescent Assessment Cards (NAACs)
(UNICEF. Office of Research-Innocenti, 2016)Advocacy and action for adolescents have been hampered by the lack of a concrete results framework that can be used to describe the state of the world’s adolescents and serve as a basis for goals and targets. In order to ... -
Measuring Education Inequality : Gini Coefficients of Education
(The World Bank, 2000-12-15)Equal access to education is among the basic human rights and a component of well being. Yet, the educational gaps between various groups in many countries are staggering. This paper employs an education Gini index to ... -
Measuring Educational Productivity in Standards-Based Accountability Systems
(OECD, 2005-12)For many years the school system in the United States has measured success by the number of dollars spent, computers and textbooks purchased, and programs created. Moreover, the measures of success have not focused on ... -
Measuring Gender Equality in Science and Engineering : The SAGA Toolkit
(UNESCO, 2017)Measuring Gender Equality in Science and Engineering: the SAGA Toolkit is a product of SAGA (STEM and Gender Advancement), a global UNESCO project supported by the Government of Sweden through the Swedish International ... -
Measuring Health and Well-being of Young People in the Transfer Project
(UNICEF. Office of Research-Innocenti, 2015)During the past decade, over a dozen government-run cash transfer programmes have been launched in sub-Saharan Africa, and there is growing evidence of their ability to improve a range of development outcomes. Comparing ... -
Measuring of child development and learning
(UNESCO, 2016)The proposed education goal for the post-2015 sustainable development agenda includes a target focused on ensuring children begin formal schooling developmentally on track and “ready for primary school.” What does it mean ... -
Measuring Quality and Characterizing Cuna Mas Home Visits : Validation of the HOVRS-A+2 in Peru and of a Short Checklist for Use At-Scale
(BID, 2018-08)As home visiting programs continue to expand, it is crucial to develop cost-effective methods to monitor their quality that are feasible at-scale. This paper compares two instruments widely used among home visiting services ... -
Measuring SDG 4 : How PIRLS can help. How the Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) helps monitor Sustainable Development Goal 4 targets
(UNESCO, 2017)The analyses presented in this booklet exemplify ways in which data from a cross-national learning assessment such as PIRLS can help monitor progress towards Sustainable Development Goal (SDG) 4, which aims to “ensure ... -
Measuring the Relative Pay of Latin American School Teachers at the turn of the 20th Century
(Asociación Peruana de Economía, 2014-08)How much are teachers paid in comparison to those in other professions in Latin America? How have these differences evolved at the turn of the 20th century? This paper documents the extent to which teachers are underpaid ... -
Mecanismos de intervención Público-Privadas para la inversión en educación
(MINEDU, 2015)Expone las alianzas público-privadas que ha establecido el Ministerio de Educación con el sector privado con el fin de cerrar la brecha de infraestructura educativa. -
Los mecanismos de la valoración en la construcción del discurso en el aula universitaria
(Universidad Pedagógica Nacional, 2014)Este artículo se centra en el estudio de la oralidad en el aula universitaria a partir de los fundamentos de la lingüística sistémico funcional (Halliday, 1994). Así, con las tecnologías de la palabra de Ong (1993), ... -
Mecanismos de transferencia de recursos en el marco de la descentralización educativa
(CNE. Consejo Nacional de Educación, 2005-12)Examina posibilidades para el diseño de mecanismos de transferencia de fondos a los gobiernos regionales para mejorar la situación actual, tanto desde el punto de vista de la equidad en la distribución como del cumplimiento ... -
Mediación de la cultura docente en los proyectos de formación permanente
(Pontificia Universidad Javeriana, 2010)La formación permanente del docente juega un papel clave en el cambio educativo; sin embargo, su concreción práctica representa un reto epistemológico y metodológico. La problemática ha sido abordada desde diferentes ... -
Mediación de lectura, escritura y oralidad : bases para su aplicación en la escuela. Cuaderno pedagógico 1
(PECasa de la Literatura, 2023-03)En este cuaderno proponemos abordar el concepto y la práctica de mediación de lectura literaria para promover el hábito lector y las competencias interpretativas, teniendo como estrategia básica la conversación literaria. ... -
Mediación digital e interdisciplinariedad : una aproximación al estudio de la variación
(Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, 2016)La finalidad de este artículo es presentar algunas reflexiones teóricas y metodológicas que hemos incorporado al diseño un curso-laboratorio de Cálculo Diferencial, basadas en las configuraciones actuales de los procesos ... -
Mediación para el desarrollo de competencias
(PEMinisterio de Educación, 2022)Brinda orientaciones sobre cómo interactuar con las niñas y niños para promover el desarrollo de competencias. -
Mediación y retroalimentación en entornos virtuales
(PEMinisterio de Educación, 2020-10-22)Brinda orientaciones para el desarrollo de la mediación y retroalimentación desde una educación a distancia, en escenarios con conectividad y sin conectividad. -
Mediação docente online em cursos de pós-graduação: especialização em engenharia
(Universidade de São Paulo, 2011)Esta tese objetiva identificar as características do processo de mediação docente online nos fóruns de discussão desenvolvidos em disciplinas, promovidas na modalidade a distância, de um curso de especialização em engenharia. ... -
Medición de conocimientos con reactivos en Ch’ol y Español en niños de educación básica con modelo pedagógico intercultural bilingüe
(Universidad Autónoma de Baja California. Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo, 2013)Se ha supuesto que el uso preferente del idioma Español como lengua mediadora en la educación, sobre la lengua materna indígena, repercute negativamente en el aprendizaje. En este estudio hacemos una exploración del problema ... -
Medición de conocimientos con reactivos en Ch’ol y Español en niños de educación básica con modelo pedagógico intercultural bilingüe
(Universidad Autónoma de Baja California, 2013)Se ha supuesto que el uso preferente del idioma Español como lengua mediadora en la educación, sobre la lengua materna indígena, repercute negativamente en el aprendizaje. En este estudio hacemos una exploración del problema ...